5 Maddede En Etkili Botoks Yöntemleri

Botoks, estetik amaçlar için veya terlemeyi engellemek amacı ile Collestridiumbotulinum adlı bakterinin etken maddesini kullanarak uygulanan bir tedavi yöntemidir. Botoks ilacı olarak yılan zehri kullanıldığı gerçek bir şehir efsanesidir. Uygulanan bölgede küçük kasların kasılmasını bloke eder. Sıklıkla kırışıklık giderme tedavisi olarak kullanılmaktadır.

Botoks uygulamalarında en iyi sonucu alabilmek için yöntemi beş maddede açıklayabiliriz.

• Hekim hastanın beklentilerini göz önünde bulundurarak uygulama yapılacak bölgeyi tespit eder.
  • Uygulanacak doz miktarı belirlenir.
  • Uygulama enjeksiyon ile yapılır. Bunun için küçük, ince uçlu enjektörler kullanılır.
  • Uygulama esnasında anestezi gerekmez ancak; anestetik bir krem ya da buz uygulama yapılabilir.
  • Tespit edilen bölgelere çok küçük miktarlarda enjeksiyon yapılarak botoks uygulanır.

Kırışıklık Tedavisinde Botoks Uygulamaları

Sadece estetik kaygıları ortadan kaldırmak için değil farklı sebeplerden meydana gelen deri deformasyonları için de botoks tedavisi yapılmaktadır. Mimik kaslarının yıllarca kullanılması sonucu yüzde meydana gelen deformasyonlar kırışıklıkları arttırır. Ancak mimiklerin ortadan kalkması çok da istenen bir sonuç değildir. Bu sebeple doğal botoks uygulaması için tedavi uygulanacak bölgenin ve doz ayarlamasının doğru yapılması şarttır.

Botoks çok kolay ve çok kısa sürede uygulanan bir tedavi olduğu için kırışıklık gidermede sık tercih edilir. Bunun yanında uygulama sonrası her hangi bir komplikasyon söz konusu değildir. Hasta hemen günlük yaşam rutinine dönebilmektedir. Üç beş gün içinde maksimum etkiye ulaşan uygulamanın yaklaşık altı ay kalıcılığı söz konusudur.

Terleme Tedavisi Olarak Botoks

Botoks uygulamalarında kullanılan botilum, nörotoksinbir maddedir. Sinir uçlarını etkiler. Bu madde vücutta başka bir yere taşınmadığı için tehlikeli değildir. Sadece uygulama yapılan bölgede etkilidir. Erişkin insanların hepsinde uygulanabilir. Acısız bir yöntemdir. Botoks fiyatları oldukça uygundur ve çok sayıda kişi bu güvenli uygulamayı tercih etmektedir.

Avuç içlerinde veya koltuk altında aşırı terlemesi olan kişiler sosyal ve psikolojik açıdan sıkıntılar çekerler. Bu durumun ortadan kaldırılmasında botok tedavisi etkili bir şekilde kullanılmaktadır. Aşırı terlemenin görüldüğü bölgelere enjeksiyon yapılarak ter bezlerinin çalışması engellenir. Böylece terleme sorunu altı ay gibi bir süre ortadan kalkar.