Botoks İle Migrenden Kurtulabilir Misiniz?

Kişilerin günlük hayatında zorlanmalarına neden olan ve yaşam kalitelerini belirgin ölçüde düşüren migren rahatsızlığı, zonklayıcı ve ateş topu gibi şekillerde tanımlanmaktadır. Migren nedir? Çoğu kişide bulantı, kusma, ışık ya da sese aşırı duyarlılık ile beraber gözlenen migren uzun süreli açlık ve susuzluk dönemlerinde daha sık görülebilmektedir.

Kronikleşen hastalıklar kişinin tüm hayatında etkili olup yaşam kalitesini düşürmektedir. Yüksek derecede şiddetli baş ağrısı olarak tanımlanan migren, özellikle atak dönemlerinde yaşamı kabus haline getirebilmektedir. Kişinin günlük yaşantısına bu denli etkili olan bu hastalık için son yıllarda kullanılmaya başlanan botoks uygulaması ise oldukça etkili olup birçok kişiye umut olmuştur.

Migren Tedavisi İçin Botoks Hangi Bölgelere Uygulanıyor?

Botoks işlemi kozmetik amaçla yapıldığında yalnızca yüz bölgesine uygulanmaktadır. Migren tedavisi amaçlanan uygulamalarda ise alın, şakaklar, ense ve boyun bölgelerinde bulunan belirli noktalara deri altına botulinum toksini iğne aracılığıyla enjekte edilir. Botoks işleminin etkisi yaklaşık 6-12 ay sürdüğünden düzenli olarak uygulanması tedavinin devamı için gereklidir. Uygulama düzenli olarak yapıldığında atak sayısında azalma ve ağrı şiddetinde azalma gibi olumlu belirtiler gözlemlenmiştir.

Botoks İle Migrenden Tamamen Kurtulmak Mümkün Mü?

Botoks işlemi günümüzde oldukça popülerleşmiş ve toplumda genellikle estetik amaçlarla uygulandığı bilinen bir işlemdir. Kozmetik amaçla sık tercih edilen bu işlem günümüzde migren tedavisi için de sıklıkla uygulanmaya başlamıştır. Botoks uygulaması ile migren tedavisi; günümüzde ilaç tedavisi ile ve yaşam tarzı değişikliklerinden fayda göremeyen kişilerde kronik migren tedavisi için tavsiye edilmektedir. Yapılan araştırmalarda kronik migreni olan kişilerde tek bir botoks uygulaması bile ağrının şiddet ve sıklığını büyük ölçüde azaltmıştır. Ayrıca bozulan uyku düzenine de oldukça olumlu bir etkisi olduğu gösterilmiştir.

Migren tedavisi amaçlı botoks uygulaması, genel olarak 10 gün içerisinde migren belirtileri için etkisini göstermeye başlamaktadır. Ancak botoks uygulamasının etkisi geçici olduğundan kronik migreni olan kişilerin uygulamayı yılda en az 1 yada 2 kez yaptırması tavsiye edilmektedir. Sonrasında ise kişiye özel olarak hekimin planladığı tedavi sıklığıyla işleme devam edilmektedir.