Botoksla Terleme Tedavisinin Yan Etkileri Var Mı?

Vücudun bazı bölgelerinde ter bezleri bulunur ve terleme bu bezlerden sıvı salgılanmasıyla ortaya çıkmaktadır. Bu sıvı genellikle kötü bir kokuya sahip olup rahatsız edici bir his bırakmaktadır. Vücudun maruz kaldığı sıcaklığın artmasıyla aşırı terleme durumu gerçekleşmektedir. Pek çok insan bu terleme halinden rahatsız olup çeşitli ürünlerle bunu engellemeye çalışsa da terlemek çok doğal bir durumdur.

Normalin üstünde seyreden terlemelerde ise, deodorant, parfüm gibi çözümlerden daha kesin çözümlere ihtiyaç duyulmaktadır. Olması gerekenden daha fazla terleyen kişilerin terleme nedenleri de araştırılmalıdır. Öte yandan terlemeyi engellemek için botoks tedavisi de kullanılabilir. Bu tedaviyi yaptırmak isteyenlerin aklındaki en büyük soru ise yan etki meselesidir.

Kişinin yaşamını olumsuz etkileyecek düzeydeki terleme sorunu için botoks aşırı terleme tedavisi olarak değerlendirilebilir. Medikal bir uygulama olduğu unutulmamalıdır. Çok belirgin bir yan etkisi bulunmayan terleme botoks işleminde dikkate alınması gereken hususlar bulunmaktadır. İşlem sonrası terlemenin azalması ve kesilmesi normalken tersine bir durum olarak terlemede artış görülüyorsa operasyonu yapan cerraha ulaşılması gerekir.

Aşırı Terleme İçin Botoks Tedavisi Nasıl Yapılır

Terleme kişinin sosyal yaşamını olumsuz etkileyen bir durumdur. Yaydığı kötü koku ve görüntü kişiyi zor durumda bırakabilir. Kişinin terleme durumu üst seviyedeyse aşırı terleme nedenleri belirlenerek buna göre bir tedavi uygulanması gerekir. Botoks tedavisinde ter bezleri pasif hale getirilerek terleme engellenir.

Botoks tedavisinde botulinum toksini kullanılmaktadır. Bu sıvı toksin terlemeye neden olan ter bezlerine sinirlere enjekte edilmektedir. Botoks tedavisinde lokal anestezi kullanılarak işlemin yapılacağı bölge uyuşturulur. Ve bölgedeki ter bezlerinin 6 ila 9 ay süreyle etkisiz hale gelmesi sağlanır. Aşırı terleme sebepleri doğrultusunda bu süreler değişime uğrayabilmektedir.

Terleme Türleri Ve Botoks Uygulaması

Genel ve lokal olmak üzere iki ayrılan terlemeler birbirlerinden farklıdır. Genel terleme vücudun tümünde görülür. Lokal terlemeye ise daha çok el ve ayak bölgelerinde rastlanır. Aşırı terleme neden olur sorusunda yaş önemli bir etkendir.

El terlemelerinde kişi 18-30 yaşları arasındaysa stres büyük bir etken olarak karşımıza çıkmaktadır. Kişi 30 yaş ve üzerindeyse yaşanılan terleme sistematik bir hastalığın belirtisi olabilmektedir. Terlemeyi uzun vadede engellemek için de botoks tedavisi tercih edilebilir.