Botulinum Toksin Uygulamaları

Botulinum toksin ( Botoks), Clostridium Botulinum adı verilen bir bakteri tarafından üretilen protein yapılı bir ilaçtır. Enjekte edilen bölgedeki kasları geçici bir süre (4 ile 6 ay arasında) paralize eder. İlk olarak şaşılık tedavisinde kullanılmış ve bu dönemde kırışıklıkları da yok ettiği görülmüştür. Bundan sonra estetik cerrahide kullanılmaya başlanmıştır. Botoksun estetik nedenli kullanım amacı kırışıklıkların azalmasını sağlamak ve/ veya yeni kırışıklıkların oluşmasını engellemektir. Estetik uygulamalar dışında nörolojik hastalıkların tedavisinde ( kas spazmları, migren ) ve terleme ( hiperhidrozis) tedavisinde de kullanılır. Belirgin bir yan etkisi yoktur. Oldukça güvenilir bir yöntemdir.

Yüzdeki Botoks Uygulama Alanları Nerelerdir?

• Alın çizgileri
  • Kaş çatma çizgiler ( kızgın ifadeyi azaltmak için )
  • Göz çevresi kırışıklıkları (Kaz ayakları )
  • Üst dudak çizgileri ( Barkod çizgileri)
  • Ağız kenarı kırışıklıkları ( Marionette çizgileri)
  • Burun üzerindeki kırışıklıklar (Tavşan çizgileri)
  • Çene ucu kırışıklıkları Boyun kırışıklıkları ( boyun bantları )

Kimlere Botoks Yapılamaz?

• Herhangi bir yan etkisi olmamasına rağmen gebelerde ve emziren annelerde,
  • 12 yaşından küçük çocuklarda,
  • Hemofili hastalarında (enjeksiyon yapılan bölgede kanama riskinden dolayı )kullanılmaz.

Botoks Uygulandığında Acı Hissedilir Mi?

• Uygulamadan önce Lokal anestezik krem uygulanır. Böylece hastanın acı duyması engellenir. Küçük ve ince iğnelerle işlem gerçekleştirilir. Hastanın konforu için de işlem sonrası buz uygulaması yapılır.

Botoks Kalıcılık Süresi Ne Kadardır?

• Kişiden kişiye değişmekle beraber 4-6 aydır. Hastanın metabolizmasının hızlı çalışması, aktif spor yapması, tiroid hastası olması durumunda bu süre kısalabilir.

Botoks Uygulaması Sonrası Nelere Dikkat Edilmelidir?

• Uygulama sonrası birkaç saat kafein (çay, kahve) alınmamalı, masaj yapmamalı, en az 2 saat yatılmamalıdır.