Çene ağrısı neden olur?

Çene ağrısı sorununun sebebi aslında çene ekleminin yanlış bir şekilde veya az çalışmasından dolayı olur. Bir diğer nedeni fiziksel durumundan ayrı bir neden olarak psikolojik olabilmektedir. Örneğin hastanın çenesi fiziki açıdan kitli olmasa da hasta çenesini kitli hissettiği için çenesini bir dönem açmakta zorlanmakta olabilir. Hatta hastanın günlük hayatında yemek yeme ve lokmalarını yutma konusunda da zorluk çekebilir. Bu durumun psikolojik ve fiziki olarak birçok nedeni de olabilir. Çene eklemi ise, baş ve boyuna yakın olduğu için o bölgelerdeki değişiklikler de çene eklemini etkileyebilir.

Ağız Diş ve Çene Hastalıkları ve Cerrahisi Nedir?

Çene cerrahisi kaba bir tabirle, çene eklemlerindeki düzensizliği gidermek için ve diş ve çenedeki düzensiz çalışmayı yoluna sokan bir işlem denilebilir. Ağız diş ve çene hastalıkları cerrahisi söz konusu olduğunda; yemek yeme-yutma zorluğu, çenede oluşan kırık çıkıklar veya dişlerdeki aşınmaları gideren bir bölüm denilebilir. Yani ağız, çene ve diş hastalıkları ile ilgilenen, tedavi eden bölüm de denilebilir. Tedavi sürecinde hastaların hem fiziki hem de psikolojik durumlarının çok iyi olması gerekmektedir. Burada iş hekime hem hekime düşüyor hem de hastanın birinci derece yakınları ile sosyal yaşantısındaki görüştüğü insanlara da düşmektedir. Çünkü hastanın çenesinin psikolojik mi yoksa bir rahatsızlığı olduğu için mi kapandığını ancak hekimler muayene ederek öğrenebilir. Hastalığın sebebini bilmeden yapılan müdahalelerde hastayı olduğundan kötü bir hale sokmak kaçınılmaz olabilir. Öncelikle hasta sakinleştirilmeli, sıkıntısı dinlenmeli ve onu sakinleştirerek tedavi edilmelidir. Çünkü çene kitlenme ve yutkunamama rahatsızlıklarının belirli bir oranı da psikolojik olduğu da bilinmektedir.

Çene eklemi nedir?

Çene eklemi, bizim konuşabilme ve yemek yiyebilme özelliklerimizi sağlayan bölgedir. Şakak kemiğinden alt çenemize kadar olan bölgedir. Bir yandan da alt çeneyi kafatasına bağlayan bölge diyebiliriz. Bu hastalık büyük ihtimalle 20 ila 40 yaş aralığındaki kadınlarda görülmektedir.

Çene eklemi iltihabı belirtileri nelerdir?

• Yemek yediğimiz zaman zorluk çekilmesi
  • Şakak ve kulaklarımızda rahatsızlık hissi
  • Sık sık baş ağrısı
  • Yüz bölgesinde aşırı şişlik