Dysport Botoks – Botoks-Dysport hangi kırışıklıklara uygulanır?

Etki mekanizması oldukça benzer olan Botoks ve Dysport güvenilirlik ve klinik bakımdan birbirlerinden farklı değildir. Her iki üründe istenmeyen kırışıklıklara neden olan kasları yumuşatan tip A botulinum formu olarak bilinmektedir.

Botoks nedir?

“Clostridium botulinum” isimli bakteriden üretilen botoks bir proteindir. Genel anlamda Botoks nedir? sorusuna cevap verilecek olduğunda; kozmetik alanda oldukça önemli yer kaplayan, göz ve nöroloji alanlarında kullanımı ile önemli hale gelen ürün ameliyatsız olarak erkek ve kadınlarda orta, derin kırışıklıkların giderilmesi için kullanılan etkili bir yöntem olarak tarif edilmektedir.

Dysportbotoks nedir?

Farklı bir markaya ait olan Dysport Patentli bir üründür. Temelde estetik ve kozmetik dermatolojide kullanılan Dysport botoks estetik plastik cerrahi ürünleri arasında yer almaktadır. Ürünle kırışıklıklar tamamen giderilmektedir. A botulinum formu olan botoks kısa sürede etkisini göstererek cildin gençleşmesine olanak tanır.

Botoks-Dysport hangi kırışıklıklara uygulanır?

Her iki ürün genel olarak;

• Göz çevresi kırışıklıkları,
  • Kaşların arasındaki kırışıklıklar,
  • Alındaki kırışıklıklar,
  • Boyun çizgileri,
  • Burun kenarı kırışıklıkları,
  • Üst dudaktaki ince ve yüzeysel kırışıklıklar,
  • Çene bölgesindeki kırışıklıklara uygulanmaktadır.

Bütün botoks uygulamaları terlemeye karşı el içleri, ayaklar ve koltuk altları için de kullanılmaktadır.

Botoks-Dysportnasıl uygulanır?

Uygulama yapılacak olan bölge ortalama 15-30 dakika öncesinden temizlenir ve lokalanestezik krem uygulaması yapılır. Sulandırılmış olan ilaçtan oldukça küçük bir miktar tedavi edilen bölgedeki kaslara enjekte edilir.

Botoks-Dysport tedavisinden sonra nelere dikkat etmek gerekir?

Tedavi sonrasında 4 saat süre ile dik pozisyonda kalarak ilacın uygulanan yerde kalması sağlanmaktadır. 4 saat sonra yüzün yıkanması ve makyajın yapılması mümkün hale gelir. Estetik cerrahi uygulamalar sonrasında 1-2 gün süresince sıcak ortamlardan oldukça uzak durmak gerekmektedir.

Dysport tedavisi etki süresi ne kadar?

Etki süreleri kişiden kişiye değişebildiği gibi yanı sıra uyku düzeni, çeşitli hastalıklar, kullanılan ilaçlar, sigara ve alkol kullanımı gibi etkenlere bağlı olarak süre 2 ile 6 ay arasında değişiklik göstermektedir. Ortalama ise 3-4 ay olarak belirtilmektedir. Botoks fiyatları bu durumu etkileyen faktörler arasında yer almamaktadır.

Dysportbotoksun herhangi bir yan etkisi var mıdır?

Bu tür uygulamaların yan etkileri oldukça azdır hatta hiç yoktur. Hafif baş ağrısı, kısa sürede iyileşen ve makyajla kapatılabilen morarmalar yan etkileri olarak ifade edilmektedir.

Botoks-Dysport tedavileri kimlere uygulanamaz?

Hamile ve bebek emziren kadınlar, kanama problemi olan, deri döküntüleri yaşayan, nöromüsküler sorunlar yaşayan kişiler için bu tedavi uygulanmamaktadır. Botoks, botoks fiyatları ise doktor ve kliniğe göre değişiklik göstermektedir.