Göz Kapağı Düşüklüğü Ameliyatı Gerektiren Durumlar Nelerdir

Yaşlılık belirtileri ilk başta göz çevrelerinde belirgin olmaktadır. Özellikle de kadınlar bu durumdan son derece rahatsız olurlar. Orta yaşın üzerinde pek çok kişi de göz kapağı düşüklüğü şikâyeti vardır. Bu durumun giderilmesi için ise göz kapağı ameliyatı etkili bir çözüm olarak önerilmektedir.

Göz kapağı düşüklüğü problemi ile karşılan herkes bu ameliyatı olabilir. Kimi durumlarda bu rahatsızlık ciddi sağlık problemlerine yol açabilmektedir. Göz kapağı estetiği şekilsel olarak düzelmesinin yanı sıra sağlık açısından da son derece önemlidir. Göz kapağı düşüklük ameliyatı kadınlar tarafından daha çok estetik kaygılarla yapılmaktadır. Erkekler ise çoğunlukla fonksiyonel bir yitim meydana geldiğinde bu yönteme başvuruyorlar.

Göz Kapağı Düşüklüğünün Giderilmesi

Göz kapakları insan vücudunun en ince ve en hassas bölgesidir. Bu nedenle dikkat edilmesi elzemdir. İnsanlardaki yaşlanma belirtilerini ilk olarak 30’lu yaşların ortalarında ve gözlerin çevresinde meydana geldiği bilinmektedir. Göz kapağı düşmesi de bu duruma verilecek örneklerden bir tanesidir. Bu durumun tedavisi için operasyon zorunluyken, göz kapağının şişmesi halinde çoğu zaman cerrahi bir müdahaleye gerek kalmaz.

Göz kapaklarının düşüklüğü çok ileri boyuta ulaşmışsa ve göz bebeğini kapatacak noktaya gelmişse ameliyat olmak zorunlu hale gelmiş demektir. Düşük göz kapağı gözleri bir örtü gibi katmışsa burada artık ciddi bir sağlık sorunu var demektir ve acilen tedavi edilmesi gerekir.

Düşük Göz Kapağı Ameliyatı Ve Sonrası

Düşük göz kapağı için ilk olarak doktorunuz ayrıntılı bir muayene yapması şarttır. Doktorunuza derdinizi çok güzel bir biçimde ifade etmelisiniz. Doktor göz muayenesi yapacak ve gerekirse göz kapaklarının ölçümlerini alacaktır. Eğer daha önceden çok ciddi bir sağlık sorununuz yoksa operasyonun başarılı geçme oranı son derece yüksektir.

Operasyonda sınırlı uyuşturma yapılır. Öte yandan bu rahatsızlık doğuştan da gelebilir. Eğer hasta çocuk ise genel anestezi yapılmaktadır. Operasyonun yaklaşık olarak 35-40 dakika sürer. Bittikten sonra kontrol maksadı ile 3-4 saat hastanede kalırsınız ve aynı gün içerisinde hastaneden ayrılabilirsiniz. İlk hafta yüksek yastık kullanmayı ihmal etmeyin.