Göz Kapağı Düşüklüğü Hastalık Belirtisi Mi

Yüzde dikkat çeken organımız olan gözler, ayrıca pek çok hastalığın belirtisini de gösterebilmektedir. Özellikle göz kapağı düşüklüğü, daha çok estetik bir problemmiş gibi düşünülse de bu hal aynı zamanda sinirleri ve beyni olumsuz etkileyen ciddi bir rahatsızlık nedeniyle ortaya çıkabiliyor. Bu durumda da göz kapağı ameliyatı zorunlu hale geliyor.

Göz kapaklarının normal düzeyinden daha düşük olması durumu “pitoz” olarak isimlendirilmektedir. Hasta olan kişiler bu durumdayken başlarını geriye iterler ya da kaşlarını kaldırırlar. Böylece durumu eşitlemeye çalışırlar. Eğer zamanında muayene ve tedavi edilmezse göz tamamen kapanma riskiyle de karşılaşabilir. Göz kapağı estetiği operasyonundan daha çok bu sefer operasyon bir zorunluluk olarak karşımıza çıkar. Göz kapağı düşüklüğü ameliyatı fonksiyon yitimi nedeni ile de yapılabileceği gibi estetik kaygılar için de yapılır.

Göz Kapağı Operasyonu

Göz kapağı operasyonu olacak hastanın hem ameliyattan önce hem de ameliyattan sonra dikkat etmesi gereken önemli hususlar mevcuttur. Hasta, doktoruna durumu detaylı bir şekilde anlatmalı ve ayrıntılı bir göz muayenesi olmalıdır. Estetik kaygılarla mı yoksa temel sağlık kayısıyla mı hastaneye geldiğini doktoruyla paylaşmalıdır.

Bu operasyon yaklaşık olarak 30 ila 40 dakika arasında tamamlanmaktadır. Hasta, operasyonun ardından 3-5 saat kontrol altında tutmak için hastanede kalmaktadır. Kontrolün tamamlanmasının ardından aynı gün içerisinde taburcu olabilmektedir. Göz kapağı operasyonu geçiren kişi gözlerini ve çevresini kesinlikle kaşımamalı ve ovuşturmamalıdır. Ellerini mümkün oldukça gözlerinden uzak tutmalıdır. Gözlerine dikkat etmeli ve özenle korumalıdır.