Göz

İnsanın görünüşünü etkileyen en önemli bölge olan yüz bölgesinde gözler en çok dikkat çeken yerlerdendir. Gözlerde oluşan rahatsızlıklar bu nedenle hem estetik açıdan hem de sağlık açısından büyük önem taşımaktadır. Gözdeki estetik rahatsızlıkların başında gelen göz kapağı düşüklüğü birçok insanın yaşadığı bir problem olup profesyonel hekimler yardımı ile kolaylıkla tedavi edilebilen bir işlemdir.

Göz Kapağı Düşüklüğünün Sebepleri Nelerdir?

Göz kapağı düşüklüğünün göz kapağı ödemi, inflamasyonu, tümöral sebepler, kontakt lens kullanımı, travma ya da yaşla gevşeyip sarkma gibi sebepleri olabilir. Bazı nörolojik problemler de aynı zamanda göz kapağı sinirlerini etkileyerek düşüklüğe neden olabilir. Aynı zamanda hipertansiyon ve diyabet gibi kronik hastalıklar da göz kapağı düşüklüğü nedeni olabilir.

Göz Kapağı Ameliyatı İçin Bilmeniz Gerekenler?

Göz kapağı düşüklüğü için ameliyat yapılmadan önce bu durumun sebebi tespit edilmelidir. Doğru teşhis yapıldıktan sonra hekimlerin yönlendirmesiyle göz kapağı ameliyatı için cerrahi müdahale planı yapılır. Göz kapağı düşüklüğü herhangi bir travma sonrası gelişmişse ameliyat edilmeden önce 6 ay beklenmesi önerilmektedir. Ameliyatta yapılan genel işlemler ise göz kapağını yukarıda tutan ya da kaldıran kasın onarılması şeklindedir.

Göz Kapağı Düşmesi Ciddi Bir Sorun Mudur?

Göz kapağı düşüklüğü, hem çocuklarda hem de yetişkinlerde görülebilen bir problemdir. En sık görülme sebebi yaşlanma ile birlikte olmakla beraber başka sebeplerle de ortaya çıkabilir. Kimi zaman basit bir estetik problem olabilen ve göz kapağı estetiği ile çözülen bu durum kimi zaman önemli sağlık problemlerinin habercisi olabilir. Bu nedenle estetik operasyon kararı alınmadan önce altta yatan neden iyi araştırılıp teşhis edilmelidir.

Göz Kapağı Düşüklüğü Neden Kaynaklanır? Çözüm Yöntemleri

Göz kapağı düşüklüğü travmalar, enfeksiyonlar, tümöral durumlar, yaşlılık gibi birçok sebebe bağlı olabilir. Ayrıca diyabet, ağır kas zaafı ve sinir kas sistemine ait hastalıklar da göz kapağı düşmesi riskini artıran nedenler arasındadır.

Göz Kapağı Estetiği Kimlere Uygulanır?

Kaş altından sarkan cilt kapak cildini görünmez hale getirdiğinde, kapak sarkıklığı görüş alanını kısıtlıyorsa, sarkmış olan cilt kişiyi rahatsız ediyorsa ve kişinin ameliyata engel olacak herhangi bir sağlık problemi yoksa göz kapağı düşüklüğü ameliyatı uygulanabilir.

Göz Kapağı Düşüklüğü Ameliyatı Gerektiren Durumlar Nelerdir?

Göz kapağı ameliyatı olabilmek için belirlenmiş kesin çizgiler yoktur. Kişiler göz kapaklarından memnun değilse, düşük göz kapağı problemi yaşıyorsa ve tıbbi olarak ameliyata engel bir durum olmadığı hekim tarafından belirtilmişse ameliyat olabilmektedir.

Göz Kapağı Düşüklüğü Hastalık Belirtisi Mi?

Göz kapağı düşüklüğü bir hastalık belirtisi olabileceği gibi fizyolojik bir süreç olarak da gelişebilir. Ancak özellikle göz kapağı düşmesine bağlı olarak göz kapağının şişmesi, iki göz kapağının birbirinden çok farklı olması ya da görüşün bozulması problemleri varsa bir doktor yardımı alınmalıdır.