Güzelliğinizi Artırmak İçin 5 Yöntem

İnsanlar yaş aldıkça, değişen yüz hatlarına farklı müdahalede bulunarak güzelliklerinin devamlı olmasını arzu ederler. Cildinizi dinamik ve canlı görünüme kavuşturmak için ilk akla gelen seçenek botoks yaptırmaktır. Yüzde aşırı hareketle beraber yapılan mimikler sonucunda göz çevresi ve kaş aralarında çizgiler oluşur. İlk defa 1970 yılında şaşılığı tedavi etmek amacıyla bulunan botoks, zaman içerisinde estetik cerrahide kullanılan bir yöntem olmuştur.

Botoksun Yüzdeki Mucizeleri

Hasta memnuniyeti açısından olumlu sonuçlar elde edilen uygulama sayesinde, yüzdeki kırışıklıklar kolaylıkla yok edilir. Dolgu botoks tedavisinde kullanılan madde, besin zehirlenmeleri yol açan bir bakteriden elde edilen toksindir. Zaman içinde bu zararlı madde, cilde uygulanan botoks haline getirilmiştir.

Dudak Botoksu Nedir?

Aslında botoks uygulandığı alanda kısa süreli felce sebep olarak mimiklerin kasılmasını sağlar. Kasların sinirler tarafından uyarılmasını engelleyen uygulama nedeniyle, ciltte oluşan kırışıklık önlenir. Bu uygulama, yüz çevresinde boyun ve dudak botoksu gibi isimlerle adlandırılır. Dekolte bölgesine yapılan uygulama sonrasında tüm kırışıklıklar yok olur. Bir kaç dakika gibi kısa sürede sonuçlanan işlem sonucunda, mükemmel sonuçlar elde edilir.

Doktor gözetiminde muayenehane yapılması gereken uygulama sonunda etkisi 7- 10 gün içinde ortaya çıkar. Botoksta kullanılan mikro iğneler, oldukça küçük ve ince uçludur. İnsülin hastaları da bu iğnelerden kullanır. Fazla bir ağrıya sebep olmayan iğnelerden önce bölgeye krem sürülerek ağrı azaltılır. Botoks sonrası yapılan düzenli tekrarlar, uygulamanın etkisini uzatır.

Botoks Kalıcı mı?

Uygulamalar kalıcı olmasa bile cilt daha sıkı ve genç bir görünüme kavuşur. Yapılan botoks yöntemleri ile kişilerin kendilerine olan güvenleri artar. Sadece lokal etkisi olan uygulama, hamile ve kas hastası olan kişilere uygulanmaz. Uygulamayı yaptırdıktan sonraki bir iki saat başı aşağı sarkıtmamak gerekir.

Genellikle yüzde uygulanan bir yöntem olan botox, saç içinde yapılır. Saç botoksu olarak bilinen yöntem sayesinde, derideki azalan saçlar yerine yenileri uygulanır. Böylece saçsız bölgelerde başarılı bir şekilde saç çıkarılarak kaybedilen özgüven tekrar kazandırılır. Uygulamadan sonra kısa süreli baş ağrısı görülebilir. Bazı uygulamalarda ise göz kapağı düşüklüğü yaşanabilir. Yüz bölgesinde oluşan morluklar, bir iki gün içerisinde geçerek doğal görünüme kavuşulur.