Jinekomasti (Erkekte meme büyümesi) nedir?

Erkeklerde göğüslerin oluşması jinekomasti olarak ifade edilmektedir. Meme dokusu büyüme rahatsızlığı olarak ifade edilen durumda meme ucundan başlayarak büyüyen meme dokuları kauçuk su ve sert bir kütle meydana getirmektedir.

Jinekomasti (Erkekte meme büyümesi) nedir?

Erkeklerde memenin büyümesi olarak ifade edilen jinekomasti, meme dokusunun meme ucundan başlamak sureti ile arka tarafa doğru yaygın ve büyükçe görünmesi sonucunda ortaya çıkmaktadır. Bu görüntü erkeklerin olumsuz etkilenmesine neden olmaktadır. Yaşam tarzı kötüye giden erkek bireylerin özgüven sorunlarının ortaya çıkmasına neden olmaktadır. Hatta daha da ilerlemesi halinde psikolojik tedavi ilaçları dahi kullanılmaktadır. Büyüme çağındaki erkeklerde sıklıkla görülen sorun yetişkinlik dönemindeki erkeklerde de görülmeye başlamaktadır. Erkeklerde meme büyümesi, hormonal dengenin bozulması ile yakından ilişkilidir. Bu sorun tek memede ortaya çıkabileceği gibi iki meme de birden de ortaya çıkmaktadır.

Jinekomasti tedavisi nasıldır?

Farklı tedavi türleri olan jinekomasti sorunu, hastaya uygun olarak gerçekleştirilmektedir. Tedavi farklı şekillerde gerçekleştirilmektedir. Tedavi şekli belirlenmeden önce memenin büyüklüğüne, sorunların ne kadar süre devam ettiğine odaklanılmaktadır. Kalıcı çözüm için tedavi türleri hastanın özel durumuna göre belirlenmektedir. Uygulamalar ve tedavi süresi erkek meme büyüme kapsamında değerlendirilmektedir. Jinekomasti ameliyatı, ilaç tedavisi, liposuction gibi yöntemlerle tedavi gerçekleşmektedir.

Jinekomasti nasıl tedavi edilir?

Jinekomasti estetiği için üç farklı yöntemle tedavi gerçekleştirilmektedir. Bunlar;

• İlaç tedavisi,
  • Cerrahi tedavi,
  • Liposuction şeklindedir.

İlaç tedavisi meme büyümesi küçültme uygulamalarında sıklıkla tercih edilmektedir. Hastanın incelenmesinden sonra gerekli görülmesi halinde ilaç tedavisine başlanmaktadır.

Meme küçültme ameliyatı ise bir diğer seçenektir. Cerrahi müdahaleye gerek duyulduğu zaman jinekomasti operasyonu ile erkeklerde meme büyümesi sorunu giderilmektedir. Liposuction ile meme bölgesindeki görüntünün düzelmesine yardımcı olmaktadır.

Jinekomastide görülebilen belirtiler nelerdir?

Meme çevresinde ölçüsüz büyümeler ile başlayan bu sorun sonrasında göğüsler hassaslaşır ve meme altında oldukça küçük şişlikler meydana gelir. Şişlikler zamanla büyür göğüslerin dengesiz biçimde büyümesine yol açar. Meme büyümesi sorunu belirtileri; ağrı, şişlik, koyu ve kanlı akıntı, döküntü, yumru oluşması şeklindedir.

Jinekomasti neden olur?

Hastalığın en belirgin nedeni hormonlardaki dengesizliktir. Vücuttaki östrojen ve testosteron hormonlarının dengesiz olması sonucunda memelerde büyüme meydana gelmektedir. Diğer jinekomasti nedenleri; fast food beslenme, kilo alımı ve yağlanma şeklinde ifade edilmektedir.

jinekomasti operasyonu için en uygun yaş

Estetik açıdan oldukça kötü görünen meme büyüklüğü hastalığı tedavisi yeni doğanlarda kendiliğinden geçerken, ergenlik dönemindeki hastalar için diyet ve sporla giderilmesi beklenmektedir. Yaşlılık döneminde ise cerrahi olarak tedavi edilmektedir.

jinekomasti kimlerde görülür?

Erkeklere özgü olan bu rahatsızlık her yaş grubunda görülmektedir. Jinekomasti nedir? kimlerde görülür? Tarzı sorularda genel olarak; hastalığın yaygın olarak gerçekleştiği ergenlik çağı belirtilmektedir. Yaşlılık döneminde meme büyümesi oluşmaktadır ve östrojen hormonu nedeniyle rahatsızlık ortaya çıkmaktadır. Bu dönemde ameliyat kaçınılmaz olmakla birlikte jinekomasti ameliyatı fiyatları kliniğe, hastanın durumuna ve spesifik bütün hususlara göre değişiklik göstermektedir.