Jinekomasti nedir? Erkekte meme büyümesi tedavisi nasıl yapılır?

Jinekomasti; Jinekomasti, erkeklerde meme büyümesi olarak bilinen bir hastalıktır. Meme büyümesinin sebepleri ise fazla kilo, alkol ve kullanılan vücut geliştirme ilaçlarına bağlı biçimde ortaya çıkmaktadır. Jinekomasti, son yıllarda toplumumuzda %65 oranında görülmektedir. Kilo alıp vermekten dolayı da göğüslerde sarkma meydana gelebilir.

Jinekomasti İçin Ameliyat Şart Mı?

Hayır. Jinekomasti tedavi yöntemleri arasında;

• İlaçla tedavi
  • Liposuction ile cerrahi tedavi
  • Lazer ve vazer liposection tedavi yöntemleri bulunmaktadır. Fakat en kalıcı çözüm meme büyümesi küçültme ameliyatıdır.

Jinekomasti Sebebi Nedir?

Alkol tüketimi, vücut geliştirme için kullanılan ilaçlar, hormonlar, kilo alımı, tiroit bezi hastalıkları, Böbrek üstü bezinde oluşan tümörler, karaciğer ve akciğer gibi bazı kanser türleri, karaciğer sirozu, uyuşturucu madde ve anti depresan kullanımı, testosteronlara bağlı olarak gelişen sağlık problemleridir.

Jinekomasti Hangi Yaşlarda Ortaya Çıkar?

Jinekomastinin herhangi bir yaş aralığı yoktur. Özellikle erkeklerde ergenlik çağında da görülmektedir. Aşırı kilo problemlerinde ise her yaştan erkekte Jinekomasti görülür.

Jinekomasti İlaçla Tedavi Edilebilir Mi?

Evet. Fakat ilaç tedavisine geçilmeden önce jinekomasti sebepleri araştırılır. Şayet ergenlik döneminde ya da belirli bir hastalıktan dolayı oluşan meme büyümesi sorunlarında ilaç yöntemi yeterli gelmeyecektir. İlaçların amacı vücuttaki östrojen seviyesini düşürmektir.

Jinekomasti Meme Kanserine Neden Olur Mu?

Evet. Günümüzde pek çok erkekte meme kanseri görülmüştür. Yapılan araştırmalara göre ise meme büyümesi durumundan kaynaklı olduğu belirlenmiş ve bu hastalık erkeklerde, kadınlarda olduğundan daha risklidir. Bu yüzden geç olmadan müdahale edilmesi gerekmektedir.

Jinekomasti Ameliyatı İçin Yaş Sınırı Var Mı?

Evet. Jinekomasti ameliyatı için yaş sınırı 18’dir. Fakat bazı durumlarda erken müdahale yapılabilir. Ayrıca yaş 18 olsa dahi vücut gelişimi tamamlanmamışsa ertelenmektedir.

Jinekomasti Teşhisi Nasıl Konur?

İlk teşhisi hasta kendisi de yapabilir. İlk belirti, her iki memede görülmekte olan büyüme ve gelişimdir. Aşırı ağrı ve şişlikler takip eder. Meme ucundan akıntı gelebilir. Sonraki aşamalarda meme üzerinde yara ve döküntüler oluşabilir. Ele yumrular ve sertlikler gelir.

Jinekomasti Ameliyat Sonrasında Yeniden Meme Büyümesi Olur Mu?

Evet. Maalesef ki ameliyat sonrasında memelerde büyüme olabilir. Fakat sorun ameliyatta değil kişinin kendisinden kaynaklanmaktadır. Şayet kişi alkol almaya, vücut gelişimi için ilaç kullanmaya, kilo almaya ve tüm bunlara devam ederse tekrar büyüme söz konusu olacaktır.

Jinekomasti Ameliyatı Hangi Anestezi ile Yapılır?

Jinekomasti ameliyatları lokal ya da genel anestezi altında yapılabilmektedir. Hastanın durumuna, ameliyatına göre buna doktor karar verecektir.