Jinekomasti Nedir?

Erkeklerde her yaşta meme büyümesi görülebilir. Erkeklerde meme büyümesi durumuna jinekomasti denir. Erkekler için sorun ve rahatsızlık yaratan bu durum fazla yağlanma sonucu meme bezi dokularının oluşturduğu bir durumdur. Meme büyümesi tek taraflı veya çift taraflı yani her iki memede de görülebilir. Jinekomasti ergenlikte ve ileri ki yaşlarda görülen hormon bozukluklarından kaynaklanabilir.

Jinekomasti Nasıl Anlaşılır?

Bireyin fark edip bu şikâyetten ötürü doktora başvurmasında kendisinden istenecek bir takım tetkikler sonucu anlaşılabilir. İlgilenen doktorun size sorduğu bu durumun ne zaman baş gösterdiği, herhangi geçirdiğiniz bir operasyonun olup olmadığı, şu anki mevcut sağlık durumunuzun ne olduğu, geçmişte yaşamış olduğunun bir hastalığınızın olup olmadığı ve bu hastalıktan ötürü kullandığınız ilaçların ne olduğu gibi sorular jinekomasti tanısının koyulmasını kolaylaştırır. Ardından fiziki muayyene yapılır ve meme dokusu incelenir. Bazen meme ultrasonografisi de durumun netliği açısından istenir. İstenen tahliller içinde hormonal testler de bulunur. Bu testlerin ve görüntüleme cihazlarından alınan bilgiler doğrultusunda jinekomasti var ise tedavi kısmına geçilir.

Erkekler Meme Küçültme Ameliyatı

Erkeklerde meme küçültme ameliyatı çok sık görülen bir durumdur. Meme küçültme ameliyatı meme dokusu aşırı büyümüşse ve bundan kaynaklı sarkmalar başlamışsa uygulanır. Bir çeşit vücut şekillendirme ameliyatıdır. Meme küçültme ameliyatı sayesinde erkeksi görünüm yeniden kazandırılır. Böylece vücut estetiği sağlanmış olur.

Jinekomasti Tedavisi

Jinekomasti durumu ameliyat edilerek düzeltilir. Tanı koyulduktan sonra memenin kahverengi kısmında ufak bir kesik ile cerrahi işlem uygulanır ve meme dokusu çıkartılır. Çıkarılan meme dokusu istenilen boyuta getirilir. Dokudaki yağ miktarı büyük oranda alınır. Bir çeşit lipocution yöntemi olan bu tedavi sonrası estetik görünüm kazanılırken, ameliyat sonrası oluşacak ağrılar hafiftir. Ağrı kesiciler ile bu hafif ağrılar geçer. Ameliyat sonrası rahatlık açısından korse giyilebilir.

Jinekomasti Ameliyatı

Yağların defragmante edilerek sıvı hale getirilmesi ile gerçekleştirilir. Ultrasonik ses dalgalarından faydalanılır. Sıvı hale getirilen yağlar dokudan uzaklaştırılır. Yani meme küçültme işlemi gerçekleştirilir. Ameliyat sırasında bağ dokularına, sinirlere ya da damarlara zarar verilmez. Kolay geçirilen bir ameliyattır. Kısa zamanda normal yaşama dönülebilir. Kanama ve morluk çok yaşanmaz.