Karın Germe için ameliyat şart mı?

Karın germe ameliyatı abdominal bölgedeki fazla yağı ve sarkan cildi gideren bir operasyondur. Eğer hamilelik ve kilo kaybının etkileri, uygulanan diyet ve egzersiz programıyla azaltılamıyorsa kalıcı olarak fazla deri ve yağ birikintileri yaratabilir. Birçok hasta hamilelik ve kilo kaybından sonra karın germe ameliyatı yaptırmayı seçmektedir.

Sarkık Karın Görünümü Neden Olur?

Sarkık görünümlü karın hem kadın hem erkek için rahatsız edici bir görünüm demektir. Cilt çoğunlukla alt karın bölgesinde daha gevşektir; kolay kırışır ve sarkar. Kadınlar için hamilelik, doğum, kilo dalgalanmaları, obezite vb. sebeplerle gevşek deri ve hipodermis, karın kaslarının diyastazı vb. oluşur. Sarkık bir göbek, ciltte oluşan çatlaklar estetik görünümü tehdit eder.

Karın germe ameliyatı doğumdan sonra yapılır mı?

Doğumdan sonra hamilelik öncesi kiloya ve vücut formuna dönmek kolay olmayabilir. Karın germe ameliyatı doğumdan bir yıl sonra yapılabilmektedir. Karın germe operasyonu gelecekteki hamileliği ve fetal gelişimi etkilememektedir.

Emzirme döneminde karın germe ameliyatı yapılır mı?

Doğum sonrası alınan kiloların emzirme döneminde verildiği görülür. Çünkü emzirme dönemi boyunca vücut katabolizma durumundadır; yani vücut süt üretmek için yağları parçalar. Emzirme dönemi bitene ve stabil kiloya geri dönene kadar karın ameliyatı için beklemek gerekmektedir. Aksi halde operasyondan sonra alınan ya da verilen kilolar vücut formunu olumsuz etkileyecektir.

Ameliyat sonrasında korse takılır mı?

Ameliyat sonrasında korse takılmasının ağrı kesici, seroma oluşumu riskinin azaltılması, sıvı birikimi önlenmesi, solunum fonksiyonlarının iyileştirilmesi, alt karın kas sistemine ek destek sağlamak gibi süreçlere faydası olduğu bilinmektedir. Dolayısıyla üç hafta süresince gece-gündüz korse takmaları gerekmektedir. Bu dönem geçince de sadece gün içinde korse takılması yeterli olacaktır.

Ameliyattan sonra iz kalır mı?

Ameliyattan sonra karın estetiği izi on santimetre boyutlarında kalmaktadır. Belli kıyafetler giyildiğinde ameliyat izinin görünme riski olduğu gibi, iç çamaşırı ve bikini altı gibi giysilerde gizli kalacağından görünmeyecektir.

Ameliyat izi iç çamaşırıyla gizlenir mi?

Ameliyattan sonra ameliyat yerinin izi başlangıçta çok belirgindir, ancak bir yıl içinde gitgide silikleşir ve normal ten rengine dönerek soluklaşır. Bu süre sonunda ameliyat izi iç çamaşırı ile gizlenir olacaktır.

Ameliyat ağrı yapar mı?

Ameliyat sonrası ağrı kesiciler ile kontrol altına alınabilecek orta şiddette ağrı hissedilebilmektedir.

Sonrasında antibiyotik kullanımı gerekir mi?

Ameliyat sonrasında oluşması muhtemel enfeksiyon riskine karşılık antibiyotik reçete ile verilmektedir. Doktorun ameliyatlı karın estetiği sonrası önerdiği antibiyotik kullanımı zorunludur.

Ameliyat sonucu kalıcı mıdır?

Ameliyat sıkı ve düz bir karın sağlar ancak kilo kaybı sağlamamaktadır. Kalıcılığı sağlamak için beslenme düzenine ve egzersize önem verilmelidir.