Kronik Migren İçin Botoks Bir Tedavi Midir?

Günümüzde birçok insan migren sorunuyla karşılaşmaktadır. Migren, hastanın yaşamında var olan ataklar halinde seyreden bir baş ağrısı türüdür. Bu ataklar, ne yazık ki hastaların yaşam kalitelerini düşürür. Atakların gerçekleşme süresi, hastadan hastaya farklılık gösterir. Baş ağrısı ataklarıyla çok sık karşılaşan hastalar tarafından“Migren nedir?” sorusuna cevap bulunduktan sonra migren belirtileri de araştırılmalıdır. Böylece hastalar, migren sorunu çekip çekmediklerini bilerek buna göre hareket edeceklerdir.

Migren Belirtileri Nelerdir? Migrenle Karşılaşıldığında Ne Yapılmalıdır?

Kişilerde migren belirtileri, genel olarak 20-30 yaşları arasında görülmeye başlar. Bu baş ağrısı atakları ergenliğe hatta çocukluğu kadar da dayanabilir. Ani ve şiddetli baş ağrıları, bulantı, kusma, ışık, ses ve kokulara karşı olan hassasiyet, bazen kollarda ve bacaklarda görülen uyuşma, konuşma güçlüğü, agresiflik, ataklardan sonra gelen yorgunluk ve bitkinlik hali, görme bozuklukları gibi belirtiler migrenin belirtilerindendir. Bu durumlarda hastaların nöroloji uzmanına danışmaları ve gerekli migren tedavisi uygulanması gereklidir. Migrenle karşılaşan hastaların uyku düzenlerine dikkat etmeleri, egzersiz yapmaları, stresten uzak durmaları, stres durumunda onunla başa çıkmayı öğrenmeleri, alkolden uzak durmaları ve sağlıklı bir kiloda olmaları gerekir.

Kronik migren için botoks bir tedavi midir?

Her ay en az on beş defa baş ağrısı atağı yaşanıyorsa, bu ağrıların sekiz gününde migren belirtileri varsa, ağrılar en az üç ay boyunca devam ediyorsa bu durum kronik migrene işaret etmektedir. Kronik migren tedavisinde ilaç tedavisinin ve hastalarının dikkatli yaşamalarının yanı sıra uygulanan bir yöntem daha vardır. Bu yöntem, botoks yöntemidir. Kronik migrenin tedavi edilmesinde botoks yöntemi yeni ve etkili bir yöntemdir. Bu yöntem, alın, şakak, ense ve boyun bölgesine uygulanmaktadır. Bu bölgelerin belirli noktalarına deri altından iğne ile botulinum toksini uygulanır.

Bu yöntemdeki amaç, migren ağrılarını en aza indirmek ve hastanın yaşam standartlarını yükseltmektir. Bu tedavinin etkisi ise 3-4 ay boyunca sürmektedir. Bu süre geçince tedavinin hastalara tekrar uygulanması gerekmektedir. Hastaların bu konuda dikkat etmeleri gereken en önemli noktalardan biri ise güvenilir kişilere bu işlemi yaptırmaları gerekliliğidir. Migren tedavisi sürecinde botoks uygulamasından yararlanmak mümkün olabilmektedir.