Migren “Botoks”la son buluyor!

Başın içinde zonklayıcı bir ağrı olarak tarif edilen migren kişinin hayatını alt üst eden bir rahatsızlıktır. Kafanın içinde ateş topu olduğun hissini verir. Migren ağrılarını genellikle mide bulantısı, kusma, sese ve ışığa karşı aşırı derecede hassasiyet takip eder. Genellikle ilaçla tedavi edilmeye çalışılan migren botoks ile de tedavi edilebilmektedir. Migreni uzun süre aç kalma, sıcak, uyku düzeninin bozulması gibi nedenler tetiklemektedir.

Migren Botoksunu Kimler Uygulamalı?

Migren hastalığından mustarip olanlar devamlı yeni tedavi beklemektedir. Çünkü ilaçlar ağrıyı bir müddet kesse de rahatsızlığı tamamen yok etmemektedir. Kronik migren ağrısında dahi etkili olan botoks uygulamasının nöroloji uzmanı tarafından yapılması gerekir. İlk olarak İngiltere ve Amerika Birleşik Devletlerinde uygulanmış olan botoks ile tedavi ülkemizde de uygulanmaktadır. Uygulamanın güvenilirliği için uygulayıcının nöroloji uzmanı olması şarttır.

İlk Olarak Nasıl Uygulanmıştır?

Yüzlerindeki kırışıklıkların yok olması için botoks uygulaması yaptıran migrenli kişilerin ağrılarının azaldığı fark edilmiştir. Migren hastalığı hedefe alınarak yapılmayan botoks yani botulinum toksini zamanla kronik migren tedavisi için geliştirildi. Üç aydan fazla süre tedavi üzerinde çalışmalar yapılmış. Kronik migren atakları geçiren hastalar üzerinde araştırma yapılmıştır. Araştırma neticelerinde hastalarda her ayda 15 gün veya daha fazla süreli zaman içerisinde botoksun etkili olduğu gözlenmiştir. Botoksun sinir sonlama alanlarındaki bir kısım nörotransmitterlerin salınımını engellemesi nedeniyle bu etkiyi gösterdiği düşünülmektedir. Salınımın engellenmesinin ağrıyı engellediği var sayılmaktadır.

Migren Botoksu Nasıl Uygulanır?

Estetik bir uygulama olan botoks artık hastalıkların tedavisi için de kullanılmaktadır. Botoks önceden sadece yüz bölgesinde uygulanırken şimdilerde farklı bölgelere de uygulanır. Baş ağrısı için ense, boyun, alın ve şakaklardaki belirli bölgelere botoks yapılır. Bölgelerdeki derinin altına küçük iğnelerle botulinum toksini enjekte edilir. Bir uygulamanın etkisi 3 veya 4 ay devam eder. Tedavinin sürekli olması için devamlı uygulama tekrar edilmelidir. Migren ağrılarının yüz ve başın arkasındaki kaslar ile omuzlardaki kaslardan kaynaklandığı düşünülmektedir. Botoks tedavisi yapılarak kasılan kaslar rahatlatılır. Kasların rahatlatılması ağrıyı engeller. Düzenli olarak yapılan botoks tedavisinin ardından migren ağrılarının tamamen kaybolduğu görülmektedir. Çok küçük iğneler kullanılarak çok kısa süre içinde yapılan botoks tedavisi 2 veya 3 gün sonra etkisini göstermeye başlar.