Migren İçin Botoks Fiyatları 2019

Migren, yaşam kalitesine etki eden ve günlük aktiviteleri kısıtlayan hastalıklardandır. Migren nedir? Belirtileri; ense, şakak ya da göz çevresinden başlayan zonklayıcı ağrı, bulantı, kusma, ışık ve ses hassasiyeti olan bir hastalıktır. Ataklar halinde seyir gösteren baş ağrısı; üç ay içinde ayda on beş günden fazla olursa, her ağrı en az 4 saat sürerse ve ayda en az 8 gün migren tipi ağrılar yaşanırsa kronik migren olarak tanımlanabilir.

Migren rahatsızlığının birden fazla tedavi seçeneği olup bu tedaviler kişinin hastalığının seyrine ve şiddetine bağlı olarak planlanmaktadır. Migren belirtileri tedavisi için kullanılan ilaçlar baş ağrısı, bulantı ve kusma gibi belirtileri engellemeye yöneliktir. Kronik migren tedavisi için uygulanan botoks uygulamasının fiyatları hastalığın şiddetine, enjekte edilecek miktara, uygulama yapılacak bölgelerin sayısına vb. birçok etmene bağlı olduğundan fiyat hakkında net bir bilgi vermek güçtür. Uygulamayı gerçekleştirecek hekimle görüşülerek kesin bir fiyat alınması tavsiye edilmektedir.

Migren İçin Botoks Nasıl Yapılır?

Kronik migren tanısı almış olan hastalar genellikle kullandıkları ilaçlardan ve yaşam tarzı değişikliklerinden verim alamadıklarında ve şikâyetleri devam ettiğinde botoks uygulamasına başvurmaktadır. Kronik migren toplumda oldukça fazla görülmekte olan ve günlük yaşamı fazlasıyla olumsuz etkileyen bir hastalık olduğundan alternatif tedavi yöntemleri arayışı fazladır.

Kronik migren hastaları genel olarak migren için verilen her türlü ilacı deneyen, yaşam tarzı değişikliklerini uygulayan, sürekli ağrı kesici kullanan ve psikolojik olarak bu durumdan kötü etkilenmiş kişilerdir. Bu nedenle psikolojik durumlarının bozulmasıyla karşı karşıya gelen hastalar için migren tedavisi seçenekleri arasında botoks uygulaması büyük bir umut kaynağı olmuştur.

Migren İçin Botoks Tedavisi Kimlere Uygulanabilir?

Kronik migreni olan kişilerde tercih edilen botoks uygulaması oldukça güvenli bir uygulamadır ve yan etkileri nadirdir. Botoks ile migren tedavisi;

• Gebe olmayan kadınlara,
  • Emzirme döneminde olmayan kadınlara,
  • Botoks uygulaması için tehlike oluşturmayacak ciddi bir rahatsızlığı olmayan hastalara,
  • Hormonal gelişim ve değişim sürecini tamamlamış tüm kişilere güvenle uygulanabilmektedir.

Uygulamanın etkisi yaklaşık 3-4 ay sürmekte olup düzenli olarak tekrarlanması halinde büyük ölçüde belirtileri azaltmaktadır.