Migrende Botoks Uygulaması Nasıl Yapılıyor? Nelere Dikkat Etmeniz Gerekiyor?

Kronik migren hastalığı için son yıllarda oldukça sık kullanılan botoks uygulaması dünyanın her yerinde benzer şekilde uygulanmaktadır. Kronik migren ataklarının sıklığını ve şiddetini azalttığı bilimsek olarak kanıtlanan uygulama; hastanın alın, şakaklar, boyun ve omuz bölgelerinde yer alan 31 cilt altı noktaya enjekte edilerek yapılmaktadır.

Botoks uygulaması 5-10 dakika içerisinde gerçekleşen bir işlemdir. Mutlaka hekimler tarafından yapılması gereken işlem sonrasında iki saat kadar kafayı eğmemek ve yatay pozisyonda durmamak gerekmektedir. Botoks uygulaması sonrasında kişinin o gün sıcak duş almaması gereklidir. Tedavinin etkisi yaklaşık 10 gün içerisinde ortaya çıkar. Migren tedavisi için uygulanan bu işlemin yan etkileri ise oldukça nadirdir.

Migrende Botoks Uygulaması Ağrıyı Nasıl Tedavi Ediyor?

Botoks işlemi, kronik migrenli hastalarda duysal sinir uçlarından salınan ve ağrıyı başlatan kimyasal ileticileri bloke ederek etki göstermektedir. Söz konusu kimyasal ileticilerin salınımı engellenerek cilt altından sinir uçlarından santral sinir sistemine ulaşan ağrı yolları aktive olamaz ve ağrı beyne ulaşmadan kontrol altına alınmış olur. Uygulama oldukça etkili olup migren belirtileri şiddetini ve sıklığını azalttığı yapılan çalışmalarla kanıtlanmıştır.

Kronik migren tedavisi için uygulanan botoks işlemi; son 3 ay boyunca en az 15 gün ve üzeri baş ağrısı problemi olan, gün içinde ağrılarının en az 4 saat sürdüğü ve ayın en az sekiz günü bu ağrıların olması halinde yetkili hekimler tarafından uygun görülen kişilere yapılmaktadır. Kronik migren, toplumda oldukça sık görülen ve günlük yaşamı büyük oranda kısıtlayan ciddi bir sağlık problemidir.

Botoksun Kronik Migren Üzerine Olumlu Etkileri Nelerdir?

Botoks uygulaması; gebe kadınlar ve emzirme dönemi dışında tüm kronik migrenli kişilere uygulanabilir. Yapılan bilimsel çalışmalar uygulamanın kronik migrenli hastaların yaklaşık dörtte üçünde etkili olduğunu göstermiştir. İlk botoks işlemi sonrası ağrı şiddeti ve sıklığı azalmayan hastalara iki uygulama daha yapmaları ve bunlardan da fayda görmemeleri durumunda tekrar yaptırmamaları tavsiye edilmektedir. Migren nedir? Sorusu kadar sık sorulan botoksun migrene etkileri yapılan bilimsel çalışmalar ile kanıtlanmış olup düzenli uygulama halinde daha efektif olduğu bilinmektedir.