PRP Uygulama Alanları Nelerdir?

PRP tedavisi, platelet/trombosit hücrelerinden alınan verimli kandır. Yani kişinin kendisinden alınan kanın çeşitli işlemlerden geçirilerek vücutta tedavisi planlanan dokulara enjekte edilerek dokuların tedavi edilme yöntemidir. Peki, PRP nasıl yapılır? Kişisel bir tedavisi olan bu yöntem dokusu zarar görmüş kişiden yaklaşık 8-10 cc ile ölçülen tüp alınmaktadır. Alınan kan örneğinden kanın beyaz ve kırmızı kan hücresi ayrıştırılarak özel kitlerde işlem görmektedir. Kanda bulunan trombositler bu işlem sayesinde çoğaltılarak temel tedaviyi oluşturmaktadır.

PRP kalıcı bir tedavi yöntemi değildir. Ancak uygulama yapıldığı bölgede yenilenme ve canlanma etkisi 1-2 seans sonrasında eski haline geri dönebilmektedir. Bu yüzden kalıcı olabilmesi için yaklaşık 10 seansta tedavi edinilmektedir

PRP Kullanım Alanları Nelerdir?

Bazı rahatsızlığın tedavisinde kullanılır. Bu yöntem daha çok PRP saç tedavisi, ortopedi, yara tedavileri, cilt yenileme ve leke tedavilerinde kullanılmaktadır. PRP tedavisi hücre yenileme yönteminden oluştuğu için yeni hücreler tedavi için kullanılan zarar görmüş bölgede yenilenme ve canlanma sağlanmaktadır. Bu yöntem saç tedavisinde kullanıldığında saç derisine enjekte edilerek derideki ölü hücreler tedavi edilerek saç dökülmelerine son verilmektedir. PRP estetik tedavilerinde kullanıldığında cilt lekeleri, cilt solgunluğu, renk kaybı ve ileri yaşlarda görülen cilt kırışıklığında kullanılan bir tedavi yöntemidir. PRP sıvı enjekte edilen bölgeye canlılık vererek hücreleri yenilemektedir.

PRP’nin uygulama alanları çok geniş olduğundan çok fazla vaka ile karşılaşılmaktadır. Karşılaşılan vakalardan biri ise ortopedik rahatsızlıklardır. Bu alandaki en önemli kullanım amacı hasta olan kişinin ağrısının hafifletilmesi, cerrahi girişimleri, uzun süre yatak istirahati gerektiren uygulamaların azalmasıyla hasta olan kişilerin günlük yaşamlarına rahat bir şekilde devam edebilmelerine olanak sağlamaktadır.

PRP Fiyatları

PRP günümüzde kozmetik amaçla, estetik amaçla ve diğer tedaviler için de kullanılan güncel bir tedavi yöntemidir. PRP fiyatları, uygulama yapılacak alana, prp tedavisinin çeşidine ve seans sayısına göre değişiklik gösterebilmektedir. Bu yüzden bu alanda kendini geliştirmiştir hastanelerde bilgi alabilirsiniz. PRP kök hücresi tedavisi değildir hücrelerden elde edilen bir tedavi yöntemi olup yenilenme ve canlanma sağlayan bir tedavi yöntemidir.