Yüz Estetiği Ameliyatı Ağrı Yapar mı?

Yüz hatlarının ve deri kıvrımlarının daha genç bir görünüm sergilemesi için yapılan yüz germe estetiği ameliyatı gerçekleştirilirken her ne kadar izlerin görünmeyen şekilde ve küçük boyutta olmalarına dikkat edilse de bir takım izler kalır. Ve bu izlerin iyileşmesi zaman alır. İyileşmesi ve ağrı süreci zamanla doğru orantılıdır. Güneş bu zaman zarfında çok etkilidir. Ameliyat gerçekleştikten sonra ilk zamanlar morluk ve şişkinlikler görülebilir. İyileşme süreci hastanın genel sağlık durumuna büyük ölçüde bağlıdır.

Yüz estetiği öncesi ve sonrası doktorun tavsiyelerine uymak bu süreci hızlandırır. Operasyon sonrası çok hafif olmak üzere ağrı çekebilir hasta. Bu durumda doktorun verdiği ağrı kesicileri kullanabilir. Aynı şekilde yüz estetik ameliyatı sonrası oluşabilecek morluk ve şişlikler yaklaşık 10 gün içerisinde geçer. Genel olarak hafif ağrılı olarak geçirilen bir operasyondur

Yüz Estetiği Ameliyatı Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler

İlk olarak dikkat edilmesi gereken doktorun tavsiyesine birebir uymaktır. Yüz germe estetiği ameliyatı sırasında uygulanan ilaçlar hastada halsizlik olarak etki gösterebilir. Bu durumun geçici olduğunu bilmek gerekir.

Ameliyat sonrası doktorun belirlemiş olduğu süre kadar güneşe direk maruz kalınmamalıdır. Mümkünse güneşe çıkılmamalı ama eğer çıkılmak zorunda ise yüksek faktörlü güneş kremleri kullanılmalıdır. Yüz estetiği ameliyatı sonrası makyaj malzemeleri kullanılabilir. Ayrıca operasyon sonrası şişlik ve morluk seviyesini en aza indirebilmek için boyunluk kullanılmalıdır.

Görülen morluk ve şişlikler önce artacak sonra zamanla azalıp yok olacaktır. Bandajlar alındıktan sonra duşa girilebilir. Yüzdeki hissizleşme duygusu birkaç ay içerisinde geçecek normale dönecektir. Endişe yapılacak bir durum değildir. Operasyon sonrası ağır işlerden kaçınmalısınız. Yüz estetiği ameliyatı iyileşme süreci bünyeye göre değişiklik göstermekte olup ameliyat sonrası doktorun tavsiyesine ne derece uyduğunuza ve yüzünüzü ne derece koruduğunuza bağlıdır.