Yüz Estetiği önce sonra bilinmesi gereken 15 Öneri

Ciltte meydana gelen sarkmaların, kırışıklıkların ve yaşlanma belirtilerinin yok edilmesi için yüz dolgusu, yüz estetiği gibi uygulamalar yapılmaktadır. Her biri aynı amaç için yapılan bu işlemler için doktor seçimine dikkat edilmelidir. Alanında tecrübeli, deneyimi fazla ve hasta memnuniyeti olan doktorlar tercih edilmelidir. Doktor seçim yapmadan önce hastalarının öncesine ve sonrasına dair fotoğraflarına bakınız.

Güzel ve ehil bir şekilde yapılmış olan yüz gerdirme operasyonu yüzün genel hatlarında değişiklik meydana getirmemeli. Fotoğraflarda doğal güzelliğin ortaya çıkarılmış olup olmadığına dikkat edilmeli ve ona göre doktor tercihi yapılmalıdır. Yüz gerdirme ameliyatı yaptırmak isteyenlere doktorlar 20 günlük bir süreden bahsederler. 20 günlük sürenin ilk haftasında şişlikler ve morluklar büyük oranda düzelmiş olur.

Yüz Estetiğinden Sonra Neler Olur?

Yüz estetiği geçiren kişilerin ilk geceleri biraz sızılı ve ağrılı geçebilir. Şişliklerin ve dikişlerin durumuna göre ağrının oranı değişebilir. Yüz estetiği olan hastanın gece başını dik tutması ve dikkatli yatması tavsiye edilir. Bir gece hastanede kalan hasta ertesi günü taburcu edilir. Ameliyat sırasında cilt altı dokusunda kan ve sıvı birikmesi olabilir. Kanı ve sıvıyı boşaltabilmek için küçük tüpler kullanılır. İlerleyen 48 saat içinde küçük tüpler çekilir. Dikişler ise ameliyattan 7 ila 10 gün sonrasında alınır.

Ameliyat sonrası ilk gece hafif bir sızı veya şişlikler olacaktır. Şişkinlik ve sızı gerginlik oluşturacağından ağrı olması çok büyük ihtimaldir. Genellikle ertesi gün hastalar taburcu edilir. Operasyon sonrasında cilt altı dokuda kan ve sıvı birikir. Biriken kan ve sıvının dışarı atılması için küçük tüpler kullanılır. Bu tüpler 48 saat içinde çekilmektedir. Dikişler operasyondan 7 ila 10 gün sonra alınmaktadır. Yüzdeki şişlikler ilk 2 haftada büyük oranda iner. Yüzün tamamen inmesi 1 ayı bulabilir.

Yüz Estetiği Sonrası İçin Tavsiyeler

Her türlü ameliyattan sonra olduğu gibi yüz ameliyatı sonrasında da morluklar ve şişlikler olacaktır. Şişliklerin ve morlukların iyileşmesini hızlandırmak için buz uygulaması yapılabilir. Şişliklerin tamamen inmesi 1 ayı bulacağından tedirgin olmaya gerek yoktur. Şişlikleri azaltmak için dikkat edilmesi gereken bir diğer husus ise başın kalp seviyesinden yukarıda tutulmasıdır. Ödem oluşmasını engellemek ve şişkinliği artırmamak için tuzlu yiyeceklerden uzak durulmalıdır.