Yüze Yağ Enjeksiyonu İle Yüz Gençleştirme Ameliyatı Ağrı Yapar Mı?

Yüzümüzde dolgunlaştırmak istediğimiz bölgelere yağ enjeksiyonu ile yapılan tedavi yöntemi yüze yağ enjeksiyonu olarak tanımlanmaktadır. Yüze yağ enjeksiyonu uygulamaları ile dudak, burun, çene, göz gibi bölgelerimizin istenilen duruma getirilmesi sağlanmaktadır. Bu bölgeler için daha düzgün bir yüz talebi olan hastaların en sık kullandığı yüz estetiği uygulaması yüze yağ enjeksiyonu operasyonun ameliyat sürecindeki etkileri hakkında merak ettikleriniz için yazımıza göz atmalısınız.

Ameliyat Öncesi Süreç

Yüze yağ enjeksiyonu uygulaması öncesinde herhangi bir sağlık işlem gerektirmemektedir. Operasyonu geçirecek olan kişinin alerjisinin olmaması yeterlidir. Bunun yanında kan sulandırıcı ilaç ve vitamin kullananlar için doktorları tarafından belirtilen süre zarfınca kullanılmaması gerekmektedir. Bu süre genellikle operasyon tarihinden 10 gün öncesi olmaktadır. Yapılan muayene işlemi ile yüze yağ enjeksiyonu uygulanacak bölge ve enjekte edilecek yağ miktarı belirlenmektedir.

Ameliyat Aşaması

Yüze yağ enjeksiyonu operasyonu için gerekli olan yağ yine hastanın kendisinden alınmaktadır.  Liposuction (yağ aldırma) yöntemiyle vücudumuzun özellikle karın ve bel gibi bölgelerinden yağın alınması ile işleme başlanmaktadır. Alınan yağ temizleme işleminden geçirilerek yüze nakledilmeye uygun hale getirilir. Uygulamanın yapılacağı bölge operasyon sırasında lokal olarak uyuşturulur ve işlem gerçekleştirilir. Yüze yağ enjeksiyonu uygulamaları genellikle 30 ile 60 dakika arasında tamamlanmaktadır. Operasyon sürecinde uygulanan lokal anestezi ile hastanın ağrı, acı hissetmemesi sağlanmaktadır.

Ameliyat Sonrası ve Ağrı Durumu

• Yüze yağ enjeksiyonuyaptıranlar işlem sonrası 2 saat içinde evine dönebilmektedir. İş ve sosyal hayatına devam etmesine engel teşkil edecek bir durum olmamaktadır.
  • Operasyon yapılırken lokal anestezi ile uygulama yapılacak olan bölge uyuşturularak hastanın ağrı hissetmemesi sağlanmakta ancak işlem sonrasında hafif sızı hissedilebilmektedir. Basit ağrı kesicilerle bu sızılar da ortadan kaldırılabilir.
  • Operasyon yapılan bölgenin uyuşturulmasıyla bu bölgede kısa süreli bir hissizlik oluşabilmektedir.
  • İşlemden sonra oluşan ödemin 1-2 günde geçmesi nedeniyle bu sürede istirahat edilmesi tavsiye edilir.
  • Yapılan operasyon türüne bağlı olarak yaklaşık 3 hafta sonrasında yüz normale dönmektedir.

Yüz estetiği fiyatları operasyonun yapılacağı bölge ve enjekte edilecek yağ miktarı gibi sebeplerle değişiklik göstereceğinden en doğru bilgi için bir hastaneye gidip muayene sonucu ücretleri öğrenebilirsiniz.